۸۸۰۵۵۰۹۹

مزایای استفاده از عایق الاستومری نسبت به عایق پشم شیشه

به اشتراک گذاشتن پست

مزایای عایق الاستومری نسبت به عایق پشم شیشه

از زمان ورود و استفاده از عایقهای الاستومری در ایران بیش از 2 دهه است که میگذرد و طی این زمان تلاشهای زیادی توسط شرکت کایفلکس ایران وسایر همکاران ما در این بازار جهت شناساندن انواع عایق الاستومری به جامعه مهندسین کشور صورتگرفته است.

عایق الاستومری کافلکس25

در این مقاله سعی داریم برتریهای شاخص عایق الاستومری نسبت به عایقهای سنتی از قبیل پشم شیشه را بررسی نماییم.

 مقایسه عایق الاستومری کایفلکس آلمان با پشم شیشه

1عمر بسیار بالای عایق الاستومری نسبت به عایق پشم شیشه:

عایقهای الاستومری کایفلکس آلمان نسبت به عایق پشم شیشه عمر بسیار بالاتری داشته (30 سال) و مهمتر اینکه به دلیل داشتن فاکتور (µ ≥ 10000)  خاصیت عایق بودن خود را طی این 30 سال حفظ مینماید.

فاکتور µ  یکی از مهمترین فاکتورهایی است که همواره در سراسر جهان جهت انتخاب عایق در پروژه ها مد نظر قرار میگیرد .

این فاکتور ضریب مقاومت عایق در مقابل انتشار بخار آب میباشد که در عایق الاستومری کایفلکس آلمان برابر با 10000 است که این عدد بالا به دلیل سلول بسته بودن عایق الاستومری کایفلکس آلمان حاصل گردیده است.

در واقع میتوان از آن به عنوان فاکتور ضد آب و ضد رطوبت بودن عایق نیز نام برد .

شایان ذکر است که این عدد در عایق پشم شیشه برابر 1 میباشد.

این بدان معنی است که عایق پشم شیشه هیچگونه مقاومتی در مقابل نفوذ رطوبت نداشته و بلافاصله پس از نصب شروع به جذب رطوبت مینماید .

عایق الاستومری کافلکس11

جذب رطوبت دو مشکل عمده را برای عایق و در نهایت محل عایقکاری فراهم مینماید:

اول اینکه ضریب انتقال حرارت عایق را به شدت بالا برده و آن را از حالت عایق بودن خاج مینماید.

دوم اینکه عایق مرطوب رفته رفته به صورت یک کاتالیزور عمل کرده و موجب پوسیدگی لوله ها و کانالها گردیده و به تاسیسات ساختمان ضررهای هنگفتی را تحمیل مینماید.

عایق الاستومری کافلکس285

در صورتیکه عایق الاستومری کایفلکس آلمان به دلیل سلول بسته بودن و فاکتور (µ ≥ 10000)  رطوبت را به هیچ عنوان جذب ننموده و در نتیجه به لوله و کانال عایق شده منتقل نمی نماید.

 

2عدم ریزش و تولید هر گونه ذرات آلاینده توسط عایق الاستومری کایفلکس آلمان:

یکی از موارد بسیار مهم که در سالهای اخیر در کلیه پروژه های ساختمانی و صنعتی مورد توجه کارشناسان و مهندسین در سراسر جهان میباشد ، بی خطر بودن مصالح بکار رفته برای بشر و همچنین محیط زیست است.

لذا همواره سعی میگردد از مواد و مصالح عاری از ذرات آلاینده در پروژه ها استفاده گردد.

خوشبختانه عایق الاستومری کایفلکس آلمان هیچگونه ریزشی در طی عمر طولانی خود نداشته و هیچگونه ذرات سمی تولید نمی نماید.

در صورتیکه عایق پشم شیشه چه در هنگام نصب و چه بعد از نصب دائما در حال ریزش بوده و محیط اطراف خود را آلوده مینماید.

عایق الاستومری کافلکس36

همچنین بر طبق اظهارات نصاب های عایق پشم شیشه ، اکثریت این عزیزان پس از چند سال کار کردن با عایق پشم شیشه دچار بیماری های لاعلاج ریوی از قبیل سرطان ریه و بیماری سیلیکوز گردیده اند.

 

3صرفه جویی بالاتر در مصرف انرژی:

بر کسی پوشیده نیست که مهمترین وظیفه عایقهای حرارتی و برودتی جلوگیری از اتلاف انرژی و صرفه جویی در مصرف انرژی میباشد.

در این خصوص ضریب انتقال حرارت عایق به عنوان مهمترین فاکتور از طرف کارشناسان و مهندسین در کلیه پروژه ها مد نظر قرار میگیرد.

ضریب انتقال حرارت در عایق الاستومری کایفلکس آلمان برابر با w/m°ᵏ(0.034≥ʎ)  میباشد که این عدد در عایق پشم شیشه برابر 0.04 است .

با مقایسه این دو عدد ممکن است این تردید به وجود آید که با توجه به نزدیک بودن این دو عدد پس فرق زیادی ما بین عایق های الاستومریک و عایق پشم شیشه وجود ندارد.

عایق الاستومری کافلکس44

در پاسخ باید به این نکته ظریف اشاره کرد که این دو عدد در آزمایشگاه بدست آمده اند و به محض شروع استفاده از این دو نوع عایق ، عایق الاستومری به دلیل فاکتور µ بالا رطوبت را به خود جذب نکرده و ضریب انتقال حرارت آن طی سالیان طولانی تغییر محسوسی در آن ایجاد نمیگردد .

در صورتیکه در مورد عایق پشم شیشه ، از همان لحظه نصب آن شروع به جذب رطوبت نموده و در کمتر از چند ماه ضریب انتقال حرارت آن به دو برابر نمونه آزمایشگاهی افزایش میابد.

و در واقع این بدان معنی است که راندمان عایق پشم شیشه همواره کمتر از نصف عایق الاستومری کایفلکس آلمان میباشد.

 مقایسه عایق الاستومری کایفلکس آلمان با پشم شیشه/ادامه

 

4 – بازه دمایی کارکرد عایق الاستومری در مقایسه با عایق پشم شیشه :

بازه دمایی کارکرد عایق الاستومری کایفلکس آلمان از منهای 200 درجه سانتیگراد تا مثبت 125 درجه سانتیگراد و در نوع EPDM آن تا مثبت 150 درجه سانتیگراد میباشد.

این امر در خصوص عایقهای سلول باز از قبیل پشم شیشه کاملا متفاوت است زیرا در دما های کارکرد زیر صفر درجه ،عایق پشم شیشه به دلیل سلول باز بودن و عبور رطوبت از آن در داخل بافت عایق ذرات ریز برفک تشکیل شده و عملا آن را از حالت عایق بودن خارج مینماید. در صورتیکه عایق الاستومری کایفلکس آلمان در بسیاری از پروژه ها جهت عایقکاری خطوط نیتروزن مایع با دمای منهای 196 درجه سانتیگراد به کار رفته و تاکنون بازده بسیار عالیی داشته است.

5نصب بسیار آسان ، کم هزینه و بی خطرعایق الاستومری کایفلکس آلمان نسبت به پشم شیشه:

عایقهای الاستومری در بین کلیه عایقهای مورد استفاده در پروژه های ساختمانی و صنعتی دارای آسان ترین متد نصب هستند. همچنین نصب آنها میتواند در کمترین زمان ممکن نسبت به عایقهای سنتی از قبیل پشم شیشه صورت گرفته و صرفه جویی قابل توجهی را در وقت و نیروی انسانی برای کارفرمایان به بار آورد.

همچنین عایق کایفلکس آلمان بر خلاف سایر عایقهای سنتی هیچگونه ریزش ذرات به همراه نداشته و هیچگونه عوارضی برای نصاب عایق و ساکنین ساختمان به همراه ندارد.

شایان ذکر است که قبل از ورود عایق کایفلکس آلمان و نیز سایر برندهای عایق الاستومری به بازار ایران ، ما همواره شاهد انواع بیماری های ریوی از قبیل سیلیکوز در عزیزانی که با عایقهای سنتی کار میکردند بوده ایم. همچنین نوع خودچسبدار عایق های الاستومری کایفلکس آلمان  در دو نوع لوله ای(چاکدار چسبدار) و رولی(پشت چسبدار) قابل ارائه بوده که این قابلیت نیز میتواند کمک بسیار شایانی در راحتی و سرعت و دقت نصب داشته باشد.

عایق الاستومری کافلکس55

همچنین عایقهای الاستومری کایفلکس آلمان به صورت روکشدار (با روکش آلمینیوم لنزینگ اتریش) ارائه میگردند که با یک بار نصب هم عایق و هم روکش آن بر روی لوله و یا کانال قرار میگیرند و احتیاج به نصب ورق آلمینیوم و یا گالوانیزه مجزا بر روی عایق و جود ندارد.

در صورتیکه برای نصب عایق پشم شیشه کارفرما مجبور به پرداخت دو برابر هزینه نیروی انسانی بوده که یکبار برای نصب عایق و یک بار برای ساخت و نصب جکت فلزی روی آن پرداخت میگردد.

6- قابلیت ارائه اتصالات پیش ساخته جهت عایق الاستومری کایفلکس آلمان:

در اکثر پروژه های ساختمانی و خصوصا” موتورخانه ها ، معضل اصلی نصاب های عایق ،ساخت و نصب اتصالات پیش ساخته از قبیل زانویی و سه راهی میباشد.

عایق کایفلکس آلمان برای این معضل راه حل بسیار مناسبی ارائه داده و آن ساخت و ارسال انواع اتصالات عایق الاستومری از نوع روکشدار و بدون روکش برای مشتریان محترم میباشد.

هر یک از مشتریان میتوانند لیست اتصالات خود را با ذکر سایز و ضخامت ارسال نموده و پس از تایید نهایی سفارش در اسرع وقت نسبت به ساخت و ارسال آن اقدام میگردد.

این اتصالات میتوانند بر طبق درخواست مشتریان محترم به صورت چاکدار لبه چسبدار نیز ارائه گردند. برای آشنایی با عایق الاستومری در صنعت ساختمان همراه ما باشید.

عایق الاستومری کافلکس66

ارائه اتصالات پیش ساخته در عایق های الاستومری میتواند مزایای منحصر به فرد زیر را به همراه داشته باشد:

  • صرفه جویی در هزینه و زمان نصب عایق الاستومری
  • عدم نیاز به نصاب متخصص با دستمزد بسیار بالا
  • تمیزی و زیبایی کار عایقکاری پس از اتمام کار، خصوصا” در جاهای قابل دید مانند موتورخانه
  • عدم وجود درز در اتصالات و بالطبع آن عدم ایجاد کندانس و عدم تخریب سقف کاذب

7قابل تعمیر بودن لوله هاو اتصالات تاسیساتی پس از نصب عایق الاستومری کایفلکس آلمان 

 

یکی از خصوصیات بسیار قابل توجه در عایقکاری قابلیت انجام تعمیرات در کلیه لوله ها، مخازن و اتصالات تاسیسات یک ساختمان میباشد. که این امر در عایقهای الاستومری بدون تخریب و یا ریزش عایق ها میتواند با باز کردن و مجددا” بستن عایق صورت پذیرد.

در ساختمانهایی که در آنها از عایقهای سنتی از قبیل پشم شیشه استفاده گردیده در هنگام تعمیرات ، تعمیرکار مربوطه مجبور به کندن و دور انداختن عایق ناحیه تعمیری و عایقکاری مجدد آن میباشد گه این امر زمانبر و هزینه بر میباشد.

برای دریافت به روزترین مقالات

به روز رسانی دریافت کنید و از بهترین ها بیاموزید

مقاله های بیشتر