۸۸۰۵۵۰۹۹

عایق الاستومری در صنعت ساختمان

به اشتراک گذاشتن پست

عایق الاستومری در صنعت ساختمان

عایق الاستومری کایفلکس آلمان با توجه به خصوصیات منحصر بفردی که دارد همواره مورد توجه پروژه های کوچک و بزرگ ساختمانی اعم از مسکونی،تجاری،اداری و بخشهای ساختمانی پروژه های صنعتی بوده است.

عایق های الاستومری کایفلکس آلمان به دو شکل لوله ای و رولی در تاسیسات ساختمانها و در لوله های آب سرد و گرم و کانالهای توزیع هوا و حتی در دیواره ها و سقف و کف ساختمان نیز بکار میرود.

وظیفه اصلی عایق الاستومری کایفلکس آلمان در پروژه های ساختمانی جلوگیری از اتلاف انرژی در تاسیسات،موتورخانه و بدنه ساختمان و جلوگیری از ایجاد تعرق(کندانس) در لوله های آب سرد میباشد. 

عایق الاستومری کایفلکس25

مزایای استفاده از عایق الاستومری  در صنعت ساختمان:

  • ارائه عملکرد عالی در مقابل اتلاف انرژی :

عایق الاستومری کایفلکس آلمان بدلیل ضریب انتقال حرارت بسیار پایین خود w/m°ᵏ(0.034≥ʎ)  میتوانداز 70%  تا 90% از فرار انرژی و بلعکس آن ورود گرما و سرما به ساختمان جلوگیری نماید. درصد مذکور در ارتباط مستقیم با ضخامت عایق بوده که همواره میتوان آن را با نرم افزار محاسباتی عایق الاستومری کایفلکس آلمان محاسبه نمود. این نرم افزار با نام KaiCal موجود بوده و بنابر درخواست مشتریان محترم در اختیارشان قرار میگیرد.

با توجه به برتری فنی عایق الاستومری کایفلکس آلمان نسبت به عایقهای سنتی و هچنین نسبت به سایر عایقهای الاستومری موجود در بازاردر خصوص صرفه جویی در مصرف انرژی ، این عایقها همواره مورد توجه و استفاده درپروژه های ساختمانی مهندسی ساز و یا دارای مشاور معتبر بوده اند.

  • عمر بسیار بالای عایقهای الاستومری کایفلکس آلمان :

همواره یکی از بزرگترین مشکلات در کلیه ساختمانها پوسیده شدن لوله های تاسیسات این ساختمانها به دلیل استفاده از عایقهای سنتی میباشد که در اکثر موارد نیاز به تخریب گسترده و تعویض این لوله ها و یا تبدیل لوله کشی به نوع روکار ( که بسیار زشت میباشد) بوده است.

 عایق الاستومری کایفلکس11

ولی خوشبختانه در سالهای اخیر به دلیل افزایش آگاهی فنی مهندسین تاسیسات کشور استفاده گسترده ای از انواع عایق الاستومری در ساختمانها صورت گرفته است. عایق الاستومری کایفلکس آلمان نه تنها خود دارای عمر بالایی (30 سال) بوده بلکه پس از عایقکاری درست میتواند به عنوان بهترین محافظ برای لوله های سرد و گرم فلزی در برابر خوردگی باشد.

که این امر صرفه اقتصادی فراوانی را برای مصرف کننده نهایی خواهد داشت زیرا طی 30 سال نیاز به تعمیر و یا تعویض لوله های تاسیساتی نخواهند داشت.

عایق الاستومری کایفلکس47

  • نصب بسیارآسان و بدون خطر عایق الاستومری کایفلکس آلمان:

عایقهای الاستومری در بین کلیه عایقهای مورد استفاده در پروژه های ساختمانی دارای آسان ترین متد نصب هستند. همچنین نصب آنها میتواند در کمترین زمان ممکن نسبت به عایقهای سنتی صورت گرفته و صرفه جویی قابل توجهی را در وقت و نیروی انسانی برای سازندگان به بار آورد.

همچنین عایق الاستومری کایفلکس آلمان بر خلاف سایر عایقهای سنتی هیچگونه ریزش ذرات به همراه نداشته و هیچگونه عوارضی برای نصاب عایق و ساکنین ساختمان به همراه ندارد.

شایان ذکر است که قبل از ورود عایق الاستومری کایفلکس آلمان و نیز سایر برندهای عایق الاستومری به بازار ایران ، ما همواره شاهد انواع بیماری های ریوی از قبیل سیلیکوز در عزیزانی که با عایقهای سنتی کار میکردند بوده ایم. همچنین نوع خودچسبدار عایق الاستومری کایفلکس آلمان  در دو نوع لوله ای و رولی قابل ارائه بوده که این قابلیت نیز میتواند کمک بسیار شایانی در راحتی و سرعت و دقت نصب داشته باشد.

  • عدم اشتعالزایی و جلوگیری از انتشار حریق در ساختمان :

یکی از موارد بسیار حیاتی که اینروزها سختگیریهای بسیاری از طرف سازمانهای مرتبط از قبیل شهرداری و آتش نشانی

در پروژه های ساختمانی صورت میگیرد استانداردهای ضد حریق برای متریال مصرفی در پروژه ها میباشد. خوشبختانه عایق الاستومری کایفلکس آلمان  در این خصوص دارای بالاترین استاندارد جهانی بوده و دارای کلاس O   بر طبق British Standard (BS) میباشد. و این بدان معنی است که عایق الاستومری کایفلکس آلمان  به هیچ وجه مشتعل نگردیده و به هیچ وجه گازهای سمی CFC و HCFC تولید نمی نماید. همچنین در جاهایی که از عایق الاستومری کایفلکس آلمان  به عنوان عایق دیوار استفاده شده ، این عایق میتواند به عنوان یک سد بسیار قوی در مقابل انتشار شعله به سایر واحدها عمل نماید.

  • جلوگیری از انتشار صوت (عایق صوتی):

یکی از مشکلاتی که در منازل آپارتمانی ساکنین را آزرده مینماید انتشار اصوات آزار دهنده از واحدهای مجاور و یا بالایی و پایینی میباشد. عایق الاستومری کایفلکس آلمان میتواند به عنوان یک راه حل اساسی و نسبتا مناسب از لحاظ اقتصادی به کار گرفته شود. نوع رولی این عایقها میتوانند در دیواره ها ، کف و سقف نصب گردند.

شایان ذکر است که عایق رولی الاستومری کایفلکس آلمان با ضخامت 20 میلیمتر میتواند 35 دسی بل از شدت صوت را به داخل فضای آپارتمان کاهش دهد. در صورت به کار بردن عایق الاستومری کایفلکس آلمان در دیواره ها ، سقف و کف واحد مسکونی با یکبار هزینه کردن میتوان 3 هدف و مزیت بسیار مهم را برآورده نمود:

  • عایق حرارتی و برودتی (جلوگیری از ورود گرما در تابستان و سرما در زمستان)
  • عایق صوتی (جلوگیری از ورود اصوات آزار دهنده )
  • جلوگیری از انتشار شعله در زمان بروز حادثه آتش سوزی
  • ضد آب بودن عایق الاستومری کایفلکس آلمان :

 عایقهای الاستومری کایفلکس آلمان به صورت 100 درصد ضد آب بوده و تحت هیچ شرایطی رطوبت به آنها نفوذ نکرده و تخریب نمیشوند که این امر در شهرها و مناطقی که دارای رطوبت بالا هستند بسیار حائز اهمیت است.

هیچ یک از عایقهای سنتی در مناطق مرطوب نه تنها قابل استفاده نبوده و رفته رفته تبدیل به لجن میگردند بلکه موجب خوردگی و تخریب لوله های فلزی زیر خود نیز میگردند.

عایق الاستومری کایفلکس30

در این شرایط استفاده از یک برند باکیفیت عایق الاستومری میتواند تنها راه حل علمی و مهندسی در این خصوص باشد.

  • بازه دمایی کارکرد بسیار مناسب برای پروژه های ساختمانی :

بازه دمایی کارکرد عایق الاستومری کایفلکس آلمان  از منهای 200 تا مثبت 125 درجه سانتیگراد میباشد . این بازه دمایی در پروژه های ساختمانی که دمای کارکرد لوله ها اغلب از منهای 7 تا مثبت 100 درجه سانتیگراد متغیر است، بسیار مناسب بوده و کلیه نیاز های عایقکاری این قبیل پروژه ها را به بهترین وجه ممکن پوشش میدهد. همچنین عایق های الاستومری کایفلکس آلمان  این قابلیت را دارند که بر طبق درخواست کارفرمایان محترم در سایز و ضخامت مورد نظر ایشان به محل پروژه ارسال و بر طبق سایز و ضخامت صحیح نصب گردند. برای بدست آوردن ضخامت صحیح عایق استفاده از نرم افزار محاسباتی عایق الاستومری کایفلکس آلمان (KaiCal) شدیدا” توصیه میگردد.

  • مجهز بودن به روکشهای ضد UV و ضد مواد خورنده:

به طور قطع میتوان گفت که عایق الاستومری کایفلکس آلمان تنها عایق موجود در داخل کشور بوده که مجهز به روکشهای ضد UV ، ضد اسید و باز و ضد مواد خورنده شرکت Lenzing اتریش میباشد.

عایق الاستومری کایفلکس35

شرکت لنزینگ اتریش تنها تولید کننده روکشهای استاندارد برای عایقهای الاستومری در جهان بوده و این روکشهارا در انواع و ضخامت های مختلف ارائه مینماید.

متاسفانه سایر برندهای عایق الاستومری در ایران از ورقهای غیر مربوط همچون ورق سه لایی ساندیسی (مخصوص بسته بندی آبمیوه) ویا پارچه های لباس آتش نشانی که هیچگونه مقاومتی در فضاهای باز ندارند، جهت روکش عایق الاستومری استفاده نموده وآنها را با بی کیفیت ترین نوع چسب بر روی عایق الاستومری لمینیت نموده وتحت عنوانهایی از قبیل فویلدار و یا آلمینیم دار به مشتریان خود میفروشند.

متاسفانه عملکرد این شرکتها و مدیران نا آگاه و صرفا” سود جوی آنها در سالهای اخیر موجبات بی اعتبار شدن نام عایق الاستومری و خصوصا” عایق الاستومری روکشدار را در بازار صنعت و ساختمان فراهم آورده است.

 

شایان ذکر است که عایق های الاستومری کایفلکس آلمان  با روکشهای لنزینگ اتریش دارای 15 سال گارانتی کارکرد در فضاهای باز و در شرایط بد آب و هوایی میباشند.

  • قابلیت ارائه اتصالات پیش ساخته :

در اکثر پروژه های ساختمانی و خصوصا” موتورخانه ها ، معضل اصلی نصاب های عایق الاستومری ساخت و نصب اتصالات پیش ساخته از قبیل زانویی و سه راهی میباشد.

عایق الاستومری کایفلکس آلمان برای این معضل راه حل بسیار مناسبی ارائه داده و آن ساخت و ارسال انواع اتصالات عایق الاستومری از نوع روکشدار و بدون روکش برای مشتریان محترم میباشد.

هر یک از مشتریان میتوانند لیست اتصالات خود را با ذکر سایز و ضخامت ارسال نموده و پس از تایید نهایی سفارش در اسرع وقت نسبت به ساخت و ارسال آن اقدام میگردد.

این اتصالات میتوانند بر طبق درخواست مشتریان محترم به صورت چاکدار لبه چسبدار نیز ارائه گردند.

عایق الاستومری کایفلکس38

ارائه اتصالات پیش ساخته در عایق های الاستومری میتواند مزایای منحصر به فرد زیر را به همراه داشته باشد:

  • صرفه جویی در هزینه و زمان نصب عایق الاستومری
  • عدم نیاز به نصاب متخصص با دستمزد بسیار بالا
  • تمیزی و زیبایی کار عایقکاری پس از اتمام کار، خصوصا” در جاهای قابل دید مانند موتورخانه
  • عدم وجود درز در اتصالات و بالطبع آن عدم ایجاد کندانس و عدم تخریب سقف کاذب
  • قابل تعمیر بودن لوله هاو اتصالات تاسیساتی پس از نصب عایق الاستومری کایفلکس آلمان  :

یکی از خصوصیات بسیار قابل توجه در عایقکاری قابلیت انجام تعمیرات در کلیه لوله ها، مخازن و اتصالات تاسیسات یک ساختمان میباشد. که این امر در عایقهای الاستومری بدون تخریب و یا ریزش عایق الاستومری میتواند با باز کردن و مجددا” بستن عایق صورت پذیرد.

عایق الاستومری کایفلکس39

در ساختمانهایی که در آنها از عایقهای سنتی استفاده گردیده در هنگام تعمیرات ، تعمیرکار مربوطه مجبور به کندن و دور انداختن عایق ناحیه تعمیری و عایقکاری مجدد آن میباشد گه این امر زمانبر و هزینه بر میباشد.

برای دریافت به روزترین مقالات

به روز رسانی دریافت کنید و از بهترین ها بیاموزید

مقاله های بیشتر