۸۸۰۵۵۰۹۹

کاربرد های عایق الاستومری با روکش آلومینیوم

به اشتراک گذاشتن پست

کاربرد های عایق الاستومری با روکش آلومینیوم

یکی از چالشهایی که عایق های الاستومری همواره با آنها روبرو هستند کارکرد صحیح و دوام آنها در فضاهای باز میباشد.

همانطور که میدانیم عایقهای الاستومری در صورت نداشتن روکش محافظ ، طی مدت بسیار کوتاهی بر اثر تابش اشعه UV خورشید دچار ترکهای ریز و درشت شده و تخریب میگردند.

جهت جلوگیری از اینگونه اتفاقات ، همواره استفاده از روکشهای محافظتی جهت عایقهای الاستومری در فضاهای باز توصیه میگردد.

عایق الاستومری کایفلکس1

عایقهای الاستومری روکشدار که در ایران با نامهای عایق الاستومری فویلدار و عایق با روکش آلمینیوم نامیده میشوند دارای کاربردهای بسیاری در پروژه های مختلف میباشند که به صورت خلاصه در این مقاله به آنها اشاره خواهیم نمود.

در ابتدا بهتر است توضیح مختصری در مورد روکشهای موجود در بازار ایران ارائه دهیم:

متاسفانه در بازار ایران کلیه عایقهای الاستومری موجود (به غیر از برند کایفلکس آلمان)  با روکشهای غیر استاندارد از قبیل سه لایی ساندیسی و پارچه لباس آتش نشانی و با چسبهای بی کیفیت بر روی انواع عایقهای الاستومری لمینیت گردیده و به مشتریان ارائه میگردند.

خوشبختانه کلیه عایق های الاستومری روکشدار کایفلکس آلمان ، مجهز به روکشهای استاندارد لنزینگ اتریش بوده و به عنوان تنها عایق روکشداراصل در بازار ایران به مشتریان محترم ارائه میگردند.

عایق الاستومری کایفلکس16

مزایای روکشهای آلومینیومی Lenzing اتریش

روکشهای لنزینگ اتریش تنها روکش استاندار جهت انواع عایقهای الاستومری در جهان بوده و دارای 15 سال گارانتی در فضاهای باز میباشند.

عایق الاستومری کایفلکس36

حال به پاره ای از مزایای این روکشها به شرح ذیل اشاره مینماییم:

1- ساختار چند لایه روکشهای آلمینیومی لنزینگ اتریش:

ساختار این روکشها معمولا از 3 لایه اصلی تشکیل میگردد:

لایه زیرین که همواره با سطح عایق در تماس است و معمولا از ورق های پلیمری کاملا نسوزو دارای استاندارد Class 0 از قبیل PVC   ، PE ویا PP تشکیل گردیده است.

عایق الاستومری کایفلکس40

لایه میانی که ازورق آلمینیوم تشکیل گردیده است.

و لایه بیرونی که مهمترین لایه تشکیل دهنده روکشهای لنزینگ میباشد ، لایه Weather Protection  نام دارد.

عایق الاستومری کایفلکس49

این لایه که کاملا شفاف و بی رنگ میباشد ، نقش اصلی محافظت از لایه های زیرین و نیز عایق الاستومری را به عهده دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عایق الاستومری در صنعت نفت و گاز ما را دنبال کنید.

این لایه که ترکیبات آن در انحصار شرکت لنزینگ اتریش میباشد ، بزرگترین وجه تمایز بین روکشهای اصل و روکشهای تقلبی موجود در بازاراست.

این لایه دارای مقاومت بسیار بالا در مقابل اشعه UV  خورشید ، اسیدها وبازها و سایر مواد خورنده میباشد.

مقاومت این لایه به حدی است که شرکت لنزینگ اتریش روکشهای محافظتی خود را به مدت 15 سال در فظاهای باز و شرایط سخت اب و هوایی گارانتی مینماید.

به همین دلیل عایقهای کایفلکس آلمان با روکش آلمینیومی لنزینگ اتریش دارای 15 سال گارانتی در فظاهای باز میباشند.

2- مقاومت بسیار بالا در مقابل نفوذ آب و رطوبت:

روکشهای لنزینگ اتریش 100 درصد ضد آب و رطوبت بوده و اجازه ورود هیچگونه مایع ویا گاز خورنده ای را به سطح عایق الاستومری نمیدهد.

عایق الاستومری کایفلکس60

این امر نه تنها از تخریب عایق الاستومری جلوگیری مینماید بلکه به مقدار زیادی در حفظ خاصیت عایق بودن آن در بلند مدت کمک بسزایی مینماید.

3- خاصیت بازگشت پذیری و انعطاف بسیار بالای روکشهای آلومینیومی لنزینگ اتریش :

یکی از خاصیت های منحصر به فرد روکشهای آلمینیومی محافظتی شرکت لنزینگ اتریش ، انعطاف پذیری بسیار بالای انها میباشد.

عایق الاستومری کایفلکس6

همگی میدانیم که در عایق کاری با عایقهای سنتی ، جهت محافظت از تخریب عایق همواره از ورق آلمینیوم و یا گالوانیزه جهت روکش کردن (جکتینگ) عایقها استفاده می گردد، این قبیل روکشها بر اثر هر گونه ضربه و یا فشارفرم خود را از دست داده و دیگر به حالت اول بر نمیگردند.

این در صورتیست که عایقهای الاستومری کایفلکس آلمان با روکش آلمینیوم لنزینگ همواره در هنگام ضربه و فشار خاصیت ارتجاعی داشته و در همان لحظه پس از برخورد به حالت ابتدایی خود باز میگردند.

4- نصب آسان عایق الاستومری کایفلکس آلمان با روکش آلمینیوم لنزینگ اتریش:

یکی دیگر از امتیازات عایقهای الاستومری با روکش آلومینیوم نصب آسان و یکباره عایق و روکش با همدیگر میباشد.

در عایقهای سنتی ابتدا عایق نصب میگردد و پس از آن روی عایق ورقکاری صورت میگیرد که این امر موجبات صرف وقت و هزینه های بالایی را در بر دارد.

 

این در صورتیست که عایقهای روکشدار کایفلکس آلمان به دلیل متصل بودن روکش به عایق در یکبار نصب کردن ، کار به اتمام میرسد و این امر صرفه جویی خوبی را در وقت و هزینه برای مشتریان محترم به عمل می آورد.

5- قابلیت ارائه اتصالات پیش ساخته در عایقهای الاستومری با روکش آلمینیوم کایفلکس آلمان:

یکی از مزایای بسیار مهم عایقهای الاستومری کایفلکس آلمان با روکش آلمینیوم لنزینگ ، قابلیت ارائه اتصالات آنها به صورت پیش ساخته میباشد.

عایق الاستومری کایفلکس86

این امکان در عایقهای سنتی معمولا وجود نداشته و این امر همواره مشتریان عایق های سنتی را با هزینه ها و صرف وقت بسیار جهت ساخت اتصالات از قبیل زانویی ، سراهی و شیر فلکه روبرو مینماید.

 

خوشبختانه مشتریان محترم میتوانند قبل شروع عملیات نصب خود کلیه اتصالات پیش ساخته عایق الاستومری کایفلکس آلمان را به تعداد سفارش داده و آنها را در اسرع وقت دریافت نمایند.

6- مقاومت بالا در مقابل مواد شیمیایی ، اسیدها و بازها :

همانطورکه میدانیم در خیلی از پروژه های صنعتی ، لوله ها ، کانالها و مخازن در محیطهایی وجود دارند که همواره در معرض مواد خورنده شیمیایی هستند . در این شرایط استفاده از عایقها و روکشهای سنتی میتواند مقاومت بسیار پایینی در مقابل این شرایط داشته و رفته رفته ورق آلمینیوم یا گالوانیزه روی عایق خورده میشود و عایق زیر آن تخریب میگردد.

عایق الاستومری کایفلکس900

این در صورتیست که روکشهای لنزینگ اتریش که بر روی عایق الاستومری کایفلکس آلمان میباشند در مقابل اکثریت مواد شمیایی خورنده مقاوم هستند.

عایق الاستومری کایفلکس94

7- تنوع در مدلهای عایق های الاستومری کایفلکس آلمان با روکش آلمینیوم Lenzing اتریش:

یکی دیگر از مزایای عایق های الاستومری کایفلکس آلمان با روکش آلمینیوم ، تنوع بالای انها در ضخامتها و مدلهای روکش و همچنین تنوع مدلهای عایق روکشدار میباشد.

روکشهای ارائه شده برای عایقهای کایفلکس آلمان جهت انواع لوله ای و رولی به شرح ذیل میباشد:

1- روکش مسلح 100 میکرون Net-Alu :

این روکش به دلیل قیمت مناسب و عدم نیاز به نصاب متخصص جزو پر فروش ترین روکشهای شرکت لنزینگ اتریش در سطح جهان میباشد.

عایق الاستومری کایفلکس119

عایق های الاستومری کایفلکس آلمان با روکش آلمینیوم Net-Alu در انواع رولی و لوله ای و به صورت ساده و یا رولی پشت چسبدار و لوله ای چاکدار چسبدار به مشتریان محترم ارائه میگردند.

2- روکش 230 میکرون ساده AL-Clad :

عایق های الاستومری کایفلکس آلمان با روکش آلمینیوم 230 میکرون Al-Clad با توجه به اینکه دارای سطح صاف و براقی هستند و هیچگونه گرد و غبار و ذراتی را به خود جذب نمینمایند میتوانند به عنوان بهترین گزینه در صنایع بسیار حساس همانند صنایع غذایی و صنایع دارویی و خطوط رنگ خودروسازی بکار روند.

عایق الاستومری کایفلکس129

همچنین نوع رولی آنها میتواند به عنوان یک انتخاب خوب برای کانالها و لوله ها در فضا های بازو حتی در موتور خانه ها بکار رود.

ای مدل عایق الاستومری کایفلکس آلمان ضمن داشتن زیبایی فراوان ، دارای انعطاف پذیری خوبی در مقابل فشار و ضربه نیز میباشد.

توصیه بسیار مهم: به هیچ وجه در نصب عایق های الاستومری کایفلکس آلمان با روکش آلمینیوم 230 میکرون Al-Clad از نصاب غیر متخصص استفاده ننمایید.

 

3- روکش 400 میکرون ساده AL-Clad :

عایق های الاستومری کایفلکس آلمان با روکش آلمینیوم 400 میکرون Al-Clad از لحاض شکل ظاهری و مقاومت شیمیایی و UV خورشید عملا تفاوتی با عایق های الاستومری کایفلکس آلمان با روکش آلمینیوم 230 میکرون Al-Clad ندارند و تنها تفاوت آنها در ضخامت لایه پلیمری آنها و در نتیجه مقاومت مکانیکی بالاتر انهاست .

عایق های الاستومری کایفلکس آلمان با روکش آلمینیوم 400 میکرون Al-Clad ، با توجه به اینکه دارای سطح صاف و براقی هستند و هیچگونه گرد و غبار و ذراتی را به خود جذب نمینمایند میتوانند به عنوان بهترین گزینه در صنایع بسیار حساس همانند صنایع غذایی و صنایع دارویی و خطوط رنگ خودروسازی بکار روند.

عایق الاستومری کایفلکس11

همچنین نوع رولی آنها میتواند به عنوان یک انتخاب خوب برای کانالها و لوله ها در فضا های بازو حتی در موتور خانه ها بکار رود.

ای مدل عایق الاستومری کایفلکس آلمان ضمن داشتن زیبایی فراوان ، دارای انعطاف پذیری خوبی در مقابل فشار و ضربه نیز میباشد.

توصیه بسیار مهم: به هیچ وجه در نصب عایق های الاستومری کایفلکس آلمان با روکش آلمینیوم 400 میکرون Al-Clad از نصاب غیر متخصص استفاده ننمایید.

 

در پایان لازم به ذکر است که کلیه عایق های الاستومری کایفلکس آلمان با روکش های آلومینیوم لنزینگ اتریش در تمامی مدل ها و سایزها دارای 15 سال گارانتی کارکرد در فضای باز و شرایط سخت آب و هوایی هستند.

برای دریافت به روزترین مقالات

به روز رسانی دریافت کنید و از بهترین ها بیاموزید

مقاله های بیشتر